رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


توضیح قابلیت حذف کامل در نسخه‌ی جدید تلگرام

‍  هشدار / توضیح قابلیت حذف کامل در نسخه‌ی جدید تلگرام در نسخه‌ی جدید تلگرام (ورژن ۵.۵) یک آبشن (گزینه) اضافه شده که تک‌کرانچ آن را «آبشن هسته‌ای»! نامیده است. با این آبشن جدید، در چت فرد به فرد یا خصوصی (نه گروه)، شما می‌توانید پیام‌های موردنظر را از گوشی طرف مقابل پاک کنید حتی […]

‍  هشدار / توضیح قابلیت حذف کامل در نسخه‌ی جدید تلگرام

در نسخه‌ی جدید تلگرام (ورژن ۵.۵) یک آبشن (گزینه) اضافه شده که تک‌کرانچ آن را «آبشن هسته‌ای»! نامیده است.

با این آبشن جدید، در چت فرد به فرد یا خصوصی (نه گروه)، شما می‌توانید پیام‌های موردنظر را از گوشی طرف مقابل پاک کنید حتی اگر فرستنده‌ی آن پیام شما نباشید!

به عبارت دیگر، شما می‌توانید پیامی که دوستتان برای شما فرستاده را پاک کنید. اما نه فقط از دستگاه خودتان! بلکه از دستگاه دوستتان که فرستنده و نویسنده‌ی آن پیام بوده ?

طبعا در نگاه اول این قابلیت بسیار نگران‌کننده بنظر می‌رسد (و حتی برخی ادعا کردند که یک باگ و اشکال است و برطرف می‌شود) و مسلما می‌تواند موجب سوءاستفاده‌هایی شود اما آنطور که مدیر تلگرام در کانالش نوشته؛ روی این قابلیت بسیار فکر شده و اینکه کاربر احساس امنیت و آزادی کند که ده سال بعد، چت با فلان دختر مشکل حیثیتی در دادگاه برایش درست نکند، مهم‌تر است!

بنظر این قابلیت می‌تواند امنیت روانی بیشتری به افرادی که اهل گپ و گفتگو در محیط تلگرام هستند بدهد اما کسانی که فایل/مدرکی را از طریق تلگرام ارسال می‌کنند باید مواظب باشند که یک کپی از آن را نیز داشته باشند (یا به saved message فوروارد کنند) چرا که ممکن است مطلب ارسالی آنها، توسط طرف مقابل حذف شود!