رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


۳ ویژگی بسیار مهم به‌روزرسانی اخیر تلگرام که باعث بهبود حریم خصوصی کاربران شدند

چند روز پیش، تلگرام ۵.۵ برای موبایل (اندروید و iOS) و ۱.۶.۲ برای دسکتاپ منتشر شد. به‌روزرسانی که همراه با چندین ویژگی مهم و جدید است تا حریم خصوصی کاربران این پیام‌رسان بهبود پیدا کند. در این به‌روزرسانی، علاوه بر اینکه امکان جست‌وحو در بخش تنظیمات و همین‌طور دسترسی به ایموجی‌ها، گیف‌ها و استیکرها با […]

چند روز پیش، تلگرام ۵.۵ برای موبایل (اندروید و iOS) و ۱.۶.۲ برای دسکتاپ منتشر شد. به‌روزرسانی که همراه با چندین ویژگی مهم و جدید است تا حریم خصوصی کاربران این پیام‌رسان بهبود پیدا کند.

در این به‌روزرسانی، علاوه بر اینکه امکان جست‌وحو در بخش تنظیمات و همین‌طور دسترسی به ایموجی‌ها، گیف‌ها و استیکرها با جست‌وجو فراهم شده است؛ شاهد ۳ ویژگی مهم حریم خصوصی هستیم که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

پاک کردن تمام پیام‌های دو طرفه در چت

تا کنون تلگرام اجازه می‌داد هر کاربر پیام‌های ارسال شده توسط خودش را در چت‌های خصوصی و برای یک بازه زمانی مشخص حذف و اصطلاحا Unsend کند.

اکنون تلگرام جدید به شما اجازه می‌دهد پیام‌های ارسال و دریافت شده در هر چت خصوصی را بدون محدودیت زمانی حذف کنید. به زبان دیگر، می‌توانید علاوه بر پیام‌های ارسالی خودتان، پیام‌های طرف دیگر را هم حذف کنید.

توجه کنید این حذف یا Unsend برای هر دو طرف اتفاق می‌افتد و طرف مقابل شما در چت خصوصی هم نمی‌تواند از این پس، پیام‌های تبادل شده را مشاهده کنید.

 

برای حذف پیام‌ها یا پاک کردن تاریخچه کامل یک چت خصوصی، کافی است از بخش تنظیمات مربوط به چت خصوصی گزینه‌های Delete Message و Clear History را کلیک و تیک حذف پیام‌های طرف دوم را هم بزنید.

این ویژگی هم مزایایی دارد که مدت‌ها است کاربران منتظرش هستند و هم معایبی دارد که با واکنش منفی برخی کاربران روبرو شده است.

بسیاری از کاربران از تلگرام به عنوان یک آرشیو استفاده می‌کردند ولی با قابلیت جدید ممکن است به یک باره تمام فایل‌ها و چت‌های خود را پاک شده ببینند.

حذف لینک پروفایل در فوروارد پیام‌ها

ویژگی جالب دیگری که به تلگرام ۵.۵ افزوده شده است؛ قابلیت تعیین مشاهده لینک پروفایل در پیام‌های فوروارد شده از شما است.

 

تا پیش از به‌روزرسانی اخیر، هر فردی یک پیام از شما را در کانال یا گروه‌های دیگر فوروارد می‌کرد؛ لینک به پروفایل شما نیز مشاهده می‌شد.

اما اکنون در تلگرام ۵.۵ می‌توانید تعیین کنید لینک پروفایل شما برای هیچ‌کسی نشان داده نشود یا فقط برای مخاطبین شما نمایش داده شود.

 

 

برای دسترسی به این تنظیم باید وارد بخش Settings و بعد Privacy and Security شوید. در این بخش روی گزینه Forward messages کلیک و یکی از سه گزینه Everybody یا My contacts یا Nobody را انتخاب کنید.

 

 

این ویژگی نیز گام دیگری در جهت بهبود حریم خصوصی کاربران است. بارها مجبور شدیم پیامی را از فرد ناشناسی برای فرد دیگری فوروارد کنیم بدون اینکه همدیگر را بشناسند یا رضایت آن‌ها گرفته شده باشد.

عدم نمایش عکس پروفایل

از امروز می‌توانید تعیین کنید چه افرادی عکس پروفایل شما را ببینند.

دقیقا همانند تنظیمات لینک پروفایل در پیام‌های فورواردی، می‌توانید برای تلگرام تعیین کنید هیچ‌کسی عکس پروفایل شما را نبیند یا فقط مخاطبان شما ببینند.

 

 

باز هم می‌توانید وارد بخش Settings و بعد Privacy and Security شوید. با انتخاب گزینه Profile Photo روی مشاهده عکس پروفایل‌تان توسط دیگران کنترل خواهید داشت.

افرادی که می‌خواهند عکس‌های پروفایل خصوصی‌تری بگذارند یا ترجیح می‌دهند هر فردی نتواند عکس‌های پروفایل او را مشاهده کند؛ با این ویژگی حریم خصوصی و امنیت بیشتری در تلگرام خواهد داشت.